lørdag den 12. oktober 2013

Blended learning – øget mulighed for skriftlighed i uddannelsesforløb

I dag integrerer alle former for uddannelser digitale muligheder i deres uddannelsesorganisering (Gynther, 2005). Til trods for, at den virtuelle dimension i et uddannelsesforløb er en realitet, og at man ikke længere kan skelne skarpt mellem traditionelle uddannelser med ren tilstedeværelsesundervisning og netbaserede uddannelser, så er mine kurser og uddannelser mest karakteriseret ved tilstedeværelsesundervisning.

Jeg har over de sidste par år arbejdet mere og mere med inddragelse af skriftlig dialog i mine kurser og pædagogiske diplommoduler. Jeg udbyder dog stadig kun kurser og moduler som ren tilstedeværelsesundervisning og supplerer så med lidt skriftlig refleksion i UCC’s studieportal (UCC-portalen) + ”naturligvis” skriftlig eksamen.

Efter de erfaringer jeg har gjort mig på mit første modul af Master i Ikt og læring, som er tilrettelagt som blended learning med krav om både skriftlig dialog i grupper og for hele holdet i MIL’s studieportal First Class og med skriftlig refleksion gennem blogging, er jeg blevet ivrig efter at udbyde mine moduler som blended learning.

Jeg ser nogle klare potentialer i blended learning og er faldet over en model, som jeg allerede her i efteråret har taget i brug på et af mine hold. 
Læs mere om Salmons five stage-model for blended learning i mit næste indlæg!

1 kommentar:

  1. Tak for endnu et super spændende blogindlæg - det er en fornøjelse at læse dine indlæg og hvor bliver jeg bare oplyst - HERLIGT - tak for det :o)

    SvarSlet