I
dag integrerer alle former for uddannelser digitale muligheder i deres
uddannelsesorganisering (Gynther, 2005). Til trods for, at den virtuelle
dimension i et uddannelsesforløb er en realitet, og at man ikke længere kan
skelne skarpt mellem traditionelle uddannelser med ren
tilstedeværelsesundervisning og netbaserede uddannelser, så er mine kurser og
uddannelser mest karakteriseret ved tilstedeværelsesundervisning.
Jeg
har over de sidste par år arbejdet mere og mere med inddragelse af skriftlig
dialog i mine kurser og pædagogiske diplommoduler. Jeg udbyder dog stadig kun
kurser og moduler som ren tilstedeværelsesundervisning og supplerer så med lidt
skriftlig refleksion i UCC’s studieportal (UCC-portalen) + ”naturligvis” skriftlig
eksamen.
Efter
de erfaringer jeg har gjort mig på mit første modul af Master i Ikt og læring,
som er tilrettelagt som blended learning med krav om både skriftlig dialog i
grupper og for hele holdet i MIL’s studieportal First Class og med skriftlig
refleksion gennem blogging, er jeg blevet ivrig efter at udbyde mine moduler
som blended learning.
Jeg
ser nogle klare potentialer i blended learning og er faldet over en model, som
jeg allerede her i efteråret har taget i brug på et af mine hold.
Læs mere om Salmons five stage-model for blended learning i mit næste indlæg!
Tak for endnu et super spændende blogindlæg - det er en fornøjelse at læse dine indlæg og hvor bliver jeg bare oplyst - HERLIGT - tak for det :o)
SvarSlet