onsdag den 16. oktober 2013

Kommer min blog til at fortsætte?


Selv om jeg i starten lagde ud med at blogge, fordi jeg skulle (opgave i forbindelse med min Master i Ikt og læring), så oplevede jeg hurtigt en forankring, som ikke alene baserede sig på mål sat af min videreuddannelse, men også min egen oplevelse af meningsfuldhed (Dohn & Johnsen, 2009). HVIS jeg selv havde kastet mig over at gå i gang med at blogge, så ville jeg naturligt have valgt at blogge om mit arbejde og mit primære faglige interesseområde – skriftsprogsvanskeligheder, særligt dysleksi. Jeg føler således en god personlig og faglig forankring i min blog.


Som jeg har været inde på i nogle af de andre indlæg om bl.a. blended learning og skriftlig refleksion, så ser jeg mange fordele ved blogging. En af de helt store ulemper ved blogging er dog (som med så meget andet), at det tager TID. Jeg er i forvejen aktiv i flere formelle og uformelle faglige ”tilstedeværelsesnetværk” og virtuelle netværk med rige muligheder for både refleksion, formidling og vidensopbygning. Så til trods for mine positive erfaringer med bloggen som refleksions- og formidlingsværktøj, så bliver det spændende at se, om jeg kommer til at fortsætte bloggeriet eller om jeg føler mig tilstrækkeligt dækket ind af mine netværk. Ligeledes bliver det spændende at se, om jeg bliver så optaget af mit MIL 13 Modul 2, at al min tid bliver slugt af det, og jeg derfor ender med at gøre som Richardsons studerende (Downes, 2004) ”When the semester ends, ”students drop blogging like wet cement””. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar